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Studio knot代々木上原の商店街の中にある陶芸教室とギャラリーの増床改修。
商店街の風景には、人々の生活と生業がともにあらわれる楽しさがある。
元々、商店街の通りから少し奥まった場所にあった陶芸教室を、通り沿いの一室まで増床するにあたって、商店街の顔の一つとして現れる陶芸教室のあり方について考えた。
通りに面して日常生活にまつわる作品を展示するギャラリーを、奥に向かって陶芸教室(スタジオ)を配置した。陶芸教室と共用通路の間は可動のルーバーで仕切られる。このルーバーは内外の視線を調整するとともに、陶芸のための道具を陳列したり、生徒さんの作品を展示する場所としても機能する。また、ギャラリーの什器は作品を際立たせるよう、フラットな面による構成とし、創作の場となるスタジオは仕組みの見える軸組のディテールとした。
集中した創作環境を確保しつつも、教室の生産の風景と作られた作品が通りから垣間見えるようにすることで、商店のように動きのある場とした。
Renovation of the pottery school and gallery in the Yoyogi-Uehara local shopping street.
The scenery of the shopping street has the joy of showing people’s lives and livelihoods.
Originally, the pottery studio, which was located a little behind the street of the shopping street, was expanded to a room along the street, and I thought about the ideal way of the pottery class that appears as one of the faces of the shopping street.
A gallery facing the street displaying works related to daily life, and a pottery class (studio) were placed toward the back. A movable louver separates the pottery studio from the common passage. This louver adjusts the line of sight inside and outside and at the same time it becomes display of the tools for ceramic and students’ works. The fixtures in the gallery are composed of flat surfaces to make the work stand out, and the studio, which is the place of creation, has the details of the framework in which the mechanism can be seen.
While ensuring a concentrated creative environment, the scene of classroom production and the created works can be glimpsed from the street, making it a place with movement like a store.
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